Selesai

Written by Einzafeera 6 comments Posted in: ,

Salam ceria..

Entri kosong sekadar bebelan petang.

Alhamdulillah saya baru saja selesai menyudahkan satu kerja. Tempoh yang diberikan pun seminggu sahaja. Walaupun terkejar-kejar dengan dateline, namun akhirnya siap juga.

Sebenarnya saya di offer membuat soalan bahasa melayu UPSR untuk sistem e-learning Score A. Bunyi senang tapi sebenarnya agak rumit sebab BM bukan bidang saya. Dah lama tinggal. Kalau mereka bagi Mate atau Sains mungkin laju sikit saya siapkan. Nak-nak pulak bukan boleh main hentam create soalan. Kene ikut skema dan tajuk yang telah ditetapkan.

Ribuan terima kasih kepada kawan2 yang sudi bantu saya dalam menjana idea2 best, betulkan tatabahasa, dan tolong buat soalan. Thanks korang! Jasa korang x kan ku lupakan.

Paling terharu dengan bantuan adik 2nd saya, Muizzuddeen a.k.a Udin. Thanks sebab tolong lukis kartun Si Tanggang, kartun Rusa yang tersepit kakinya dan banyak lagi la..dahla kartun tu tertinggal kat rumah, dan udin terpaksa patah balik dari petaling jaya ke serendah selepas habis kerja pakai moto lak tu. ishk3 kesian betul..tapi xpe, awak laki. haha. kalau kat rumah tu ada scanner tak payah susah2 patah2 balik. Nantila saya beli satu untuk rumah.

(antara gambar yg dilukis udin)

Erm, orang cakap rezeki jangan ditolak. time saya dapat offer buat soalan ni, sy diberitahu satu page=RM20. Maksimum 16 pages. Tapi kadang2 consultant yg judge soalan tu boleh je reject kite punye content kalau x menepati standard budak darjah 6.

Tapi saya saje je bagi soalan konfius2 kasi budak2 yang guna score A tu perah otak sket. sebab dulu saya pernah ngaja tusyen. Bile tengok budak2 tu laju semacam je jawab soalan yang saya dah penat-penat buat, saya rasa tercabar. hehe. Kebetulan kanak2 yang guna score A tu anak2 orang berduit dan cerdik2...so, buat apa parents bayar mahal2 untuk soalan yang kacang kan? tu teori saya sajelah...kalau salah tolong tegur ye..

Oklah.

Daaaa....

6 comments:

  1. MuiZzudDEen.MahYuddiN

    hakhakhak xperlu la nme tuh jelas sgt... t org score A pggl kj ngn dia cmne...terkedu uiii...
    Nway bgus gak buat kj cmni, bakat melukis sampai darjah 6 je. last lukis tym kt PASTI ummi tuh. buat mural. dala kte je yg buat, adek2 len lgsung xikut jejak lgkah...

    6/2/10, 4:50 PM
  2. Einzafeera

    kalau kene panggil ape salahnye...hehe. pasni kalau ummi suh tuka mural lain, udin adela keje balik.
    adek2 lain bakat kat lain tuu...

    6/2/10, 5:03 PM
  3. Nooreena

    Lukisan tu superb tau! Kagum la. Kembar pun ada bakat terpendam. ;)

    6/2/10, 11:31 PM
  4. Einzafeera

    cik reena pun ade bakat gak ke? hehe

    6/3/10, 1:08 AM
  5. Nooreena

    Maksud saya, kembar saya pun ada bakat terpendam. Saya ada bakat makan je. :D

    6/3/10, 3:30 AM
  6. Einzafeera

    bakat terpendam..mane ade..bakat makan? Luar biasa sungguh. ishk3...boleh tolong ajar saya bakat makan tu? Saya ni makin hari makin xde selera makan tau.

    6/3/10, 3:34 PM

Post a Comment

Thank you for scrolling down

Related Posts with Thumbnails