Status di FB

Written by Einzafeera 3 comments Posted in: ,

[foto: ade sesiapa mahu ajar saya mengait macam ni tak?]

Kadang-kadang saya tersenyum sendiri melihat status rakan-rakan di FB.

Kadang-kadang saya mengerutkan dahi tatkala terbaca bait-bait ayat di FB mereka.

Kadang-kadang hati saya terpaut dengan madah kata-kata di FB sana..

Tapi apakah tujuan sebenar kita update status kita di FB?

Sekadar seronok2?

Atau ingin menyampaikan sesuatu?

Atau sekadar syok sendiri dek demam FB?

Atau ingin mencetuskan suasana havoc di page sendiri?

Ya..pastinya kamu punya pendapat tersendiri bukan?

Tapi kadang-kadang ada yang mencarut bagai di FB itu. Fuh...inilah part yang paling saya tak boleh tahan. Hai..kamu tak tahu ke kata-kata kesat tu sedikit sebanyak dah cerminkan sifat2 kamu?

Dan lagi paling best ramai pulak couples di FB tu sebok membalas komen dangan perkataan-perkataan yang meloyakan. Erk. Please la takkan nak pamir satu dunia yang korang tu tengah hot berchenta?

Jagalah adab kamu dari sudut itu ya..

Tak susah pun..

Bukan hipokrit di FB tapi cubalah menjaga adab dan tatasusila demi keperibadian seorang muslim..

3 comments:

  1. --a--

    hmmm....kenapa tidak kita gunakan ia sebagai medium menyampaikan ilmu? mesti best..!! (^_^)

    12/14/10, 12:16 PM
  2. shaf_eyra86

    kalo mcm aku lak cmne???hihi...loya juge kah anda??haha...;p

    12/30/10, 10:33 PM
  3. Einzafeera

    cik a: sy setuju dgn kamu. ape kata kamu mulakn di FB kamu..=)

    zira: loya abes kot...hahahahaha. just kidding!

    12/30/10, 11:50 PM

Post a Comment

Thank you for scrolling down

Related Posts with Thumbnails