Ayat-ayat cinta

Written by Einzafeera 2 comments Posted in:

Sebuah novel yang first time kite tgk mmg mcm novel jiwang. Mule2 dulu sebelum saya bace mmg saya langsung x minat sbb saya ni bukanlah kaki novel. Tengok tajuk pun rase cam novel ni mengisahkan pasal org bercinta. Tapi ade sorang kakak ni perkenalkan novel ni kat saya. Dia cakap novel ni lain drpd yg lain. Tapi waktu tu saya memang xde mase langsung nak layan novel. Yela dulu time sekolah saya memang amik mase b'bulan-bulan nak complete satu novel. Inikan pulak time saya busy sekarang. Kebetulan waktu tu filem ayat-ayat cinta tengah hangat. So, baik tgk movie kan drpd bace novel.


Lepas tgk movie, saya rase cerita ni boleh tahan. Tapi dalam movie diorang tak cakap detail. Especially bab2 islam. So, last2 saya amik keputusan utk terus melekat dgn novelnye. Untuk menjimatkan kos, saya pun just download novel ni kat 4shared.com. (versi indon) haha saje nak try bace dari penulisnya sendiri.

Bile bace contentnye mmg lain gile dari filem. Hmm..maybe filem tu nak cut mase kot. Dalam novel ni jugak penulis (Habiburrahman El-Shirazi) siap letak dalil2 and hukum hakam lagi. Tu yang saya rase kagum dan syok nak bace. Lagi pulak novel ni pandai memasukkan element2 dan suasana di mesir. Bile dah habis bace saya pun terasa cam nak beli pulak novel ni. Maklumlah haritu bace versi indon. Manelah nak paham semuanya. Perkataan2 pun pelik benar bunyinye.

Baru-baru ni saya dan member singgah kedai buku Border di Queensbay. Terjumpalah novel ni di satu rak bahagian 'Malay'. tinggal satu je lagi.Tapi novel ni cam dah kembang (byk tangan dah bace da..). Huh takkan nk beli kot. Hmm..agak frust sebab x byk mase leh kuar cari lagi. Harap2 dapat jumpe kat MPH. huh~

Kepada yg sesape yang nak bace baik bace sekarang. x rugi. Byk mesej and menginsafkan..

2 comments:

  1. sarah

    ak xsuka movie dia..bc novel lg best..movie xbest...mybe sbb ak bc novel dulu..then movie cam agak laen...heheh sekian..ketika cinta bertasbih lagi best rasenye...

    4/28/10, 7:41 PM
  2. Einzafeera

    aku suka dua-dua..hehe. KCB pun aku suka..=)

    4/29/10, 10:40 PM

Post a Comment

Thank you for scrolling down

Related Posts with Thumbnails