Disaat aku sedang berfikir..

Written by Einzafeera 4 comments Posted in:

Sedang meriba laptop.
Meriba laptop di atas katil.
Kaki menjulur kedepan.
Badan pula ku sandarkan di atas 4 biji bantal yang disusun bertingkat-tingkat.
Santai..
Masih mencari idea untuk membina ayat-ayat power khusus untuk entri baruku ini.
Mata pula sibuk melihat keadaan sekeliling bilik.

Yes..still mencari idea.
(kemana pulak idea ni?)

Tiba-tiba mataku tertarik dengan satu objek di sebelah kiriku.
Apakah objek itu??
Lama aku tenung..
Apakah objek itu??

ZIRA

Hah? Zira?
Adakah zira satu objek?
Eh bukan.
Zira bukan objek.
Tapi tadi aku cakap aku tenung dia kan?
Gilekah aku?

Nope! aku tak gile.

Actually, aku tenung laptop dia..
Dia tengah main fevret game aku.
Magic Pen (miniclip.com)

So, nape aku tenung laptop dia?
Sebab..
Sebab..
Sebab..
Cara dia main sangat lawak. hehehe

Magic Pen: satu game yg mencabar IQ kite dan melatih kite menguasai konsep fizik. Cara main just kite kene gerakkan sebijik bola sehingga ia sampai ke garisan penamat. Tapi setiap level banyakla halangannye..kadang-kadang kite kene naikkan bola, kadang-kadang kite kene jatuhkan bola, kadang-kadang kite kene suh bola tu lompat, kadang-kadang kite suh bola tu berhenti dan macam-macam lagi la. (anda kene try main dulu baru anda faham) Nak menggerakkan bola tu, kite kene la melukis objek-objek yang dapat menolak, menarik, melompat dan sebagainye.

So, cik nurul zahirah (bakal puan nurul zahirah) ni pulak bermain dengan caranye yang tersendiri. Pelik dan lawak tapi menang lak tu..Bijak sungguh minah ni.

Di saat-saat aku berhempas pulas macam mana nak lukis jongkang jongkit untuk melompatkan bola (nak jimat melukis objek) tersebut tapi si zira ni pulak hanya melukis objek bertubi-tubi di atas bola tersebut (bola tu automatik akan naik sendiri tapi sikit demi sikit la).

Hahaha. Lawak betul.
Lawak tapi menang.
Cayala kak!!

4 comments:

  1. shaf_eyra86

    woit....amboi...ko wat blog ttg aku???cheit...memalukan daku ni...mjur aku xkesah..haha...so,magic pen ko skang dh level brape???

    11/5/09, 12:36 PM
  2. Einzafeera

    dah nk menang da...kehkehkeh

    11/5/09, 4:41 PM
  3. shaf_eyra86

    alamak...xaci neh...aku dh lm xupdate level aku sejak2 g kl ritu...hehe...nk kene pantau blk nih...hehe

    11/7/09, 2:36 PM
  4. Anonymous

    lepak jee ayat ko..!! hehe...

    11/12/09, 7:55 PM

Post a Comment

Thank you for scrolling down

Related Posts with Thumbnails